Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Glasnost | August 20, 2019

Scroll to top

Top

Sebastian Sedowski: “Keeping your eyes on the goal can also backfire”.

Sebastian Sedowski: “Keeping your eyes on the goal can also backfire”.

| On 23, mei 2019

We worden er constant door omringd: reclame. Maar in hoeverre beïnvloeden subtiele marketingsignalen ons? Kan de kleur van de achtergrond van een website voor ons bepalen wat we kopen?

Sebastian Sadowski promoveerde op 2 mei jl. aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG met zijn dissertatie “Keep your eyes on the goal: The impact of consumer goal pursuit on the effectiveness of subtle marketing cues”. Hierin geeft hij onder andere antwoord op de bovenstaande vragen.

We belden met Sadowski en in het interview geeft hij aan in hoeverre wij als consumenten vatbaar zijn voor de subtiele marketingsignalen als kleuren en logo’s. Onze vatbaarheid heeft te maken met onze verlangens en de doelen die we najagen en Sadowski legt uit hoe dat precies in zijn werk gaat. Het interview is hieronder terug te luisteren. (Het interview is in het Engels).